Derivat är komplexa instrument och innebär en hög risk att förlora pengar snabbt på grund av hävstång. Observera att 71% av våra icke-professionella investerares konton förlorar pengar vid derivathandel. Du bör överväga huruvida du förstår hur derivat fungerar och om du har råd att ta risken att förlora pengar.

Mediacenter

Bläddra bland våra senaste nyheter och pressmeddelanden

Handel med derivat innebär höga risker och kanske inte passar alla.
LCG to Sponsor World No. 3 Ranked Tennis Pro, Stan Wawrinka

LCG, en av de ledande online-mäklarfirmorna, har tillkännagivit ett fyraårigt globalt partnerskap med schweiziska professionella tennisspelare Stan Wawrinka, rankad nummer 3 i världen.

Wawrinkas sponsringsavtal träder i kraft från och med idag, och han kommer att börja marknadsföra varumärket LCG vid Barclays ATP World Tour Finals, som hålls i Londons O2-arena från söndagen den 13 till söndagen den 20 november 2016.

Wawrinka är en trefaldig Grand Slam turneringsvinnare. Han har också vunnit en guldmedalj för Schweiz vid OS 2008 i Peking och är en Davis Cup-mästare efter vinsten 2014.

Stan Wawrinka sa: "Jag är överlycklig över att ha börjat samarbeta med ett globalt erkänt namn som LCG. De har satt sitt fulla förtroende bakom mig och jag är väldigt glad att jobba med dem när jag börjar den här nya fasen i min karriär. "

Charles Henri Sabet, VD hos LCG, säger: "Vi är mycket glada att ha Stan Wawrinka som LCG:s globala varumärkesambassadör. Han är en så begåvad idrottare och en inspirerande människa vars karriärresa har präglats av hårt arbete och engagemang."

Han tillade: "LCG och Warwinka har en gemensam passion för att uppnå och behålla utmärkhet inom våra respektive områden. Hans orubbliga engagemang för sin sport gör honom till en perfekt partner för oss. Han är en person som förkroppsligar vårt företags värden, vilket är anledningen till att vi anser att detta partnerskap är mycket mer än bara branding."

Det finns många liknande färdigheter som krävs för att uppnå framgång i vår verksamhet eller som en tennisspelare. Handlare behöver vara fokuserade och disciplinerade, men ha mod att ta en risk. Likaså måste de respektera volatiliteten på marknaderna. Stan måste visa samma disciplin och engagemang för sin träning, att känna till sin konkurrent och förbereda sig bra. På samma sätt som han är en förebild inom tennis är vi förebilder för onlinehandeln.

Med över 20 år i branschen erbjuder LCG över 5 000 marknader inklusive forex, aktier, index, råvaror och optioner. LCG erbjuder två handelsplattformar, avancerade LCG Trader och MT4. Företaget har vunnit många utmärkelser för innovation, teknik och service. Med bas i London är LCG noterat på Londonbörsen och auktoriseras och regleras av Financial Conduct Authority (FCA).