CFDer er komplekse instrumenter og innebærer høy risiko for at tapene øker raskt grunnet giring. Vennligst merk at 71% av våre privatkundekontoer taper penger når de handler CFDer. Du bør vurdere om du forstår hvordan CFD fungerer og om du har råd til å risikere å tape penger.

Media Center

Bla gjennom våre siste nyheter og pressemeldinger

Trading med CFD har høy risiko og er kanskje ikke egnet for alle.
LCG rapporterer kraftig økning i inntekter

LCG har annonsert resultatforbedringer for første halvdel av 2016. Selskapet har tredoblet bruttovinsten, som økte til 9,2 millioner kroner i første halvdel av 2016, opp fra litt over 3 millioner kroner fra året før.

Årsinntektene for samme periode ble også rapportert å ha økt med 110 prosent til 11,2 millioner kroner, opp fra 5,3 millioner kroner i H1 2015. LCGs justerte førskatt tap kom inn på £ 3,4 millioner, en annen forbedring fra £ 8,5 millioner.

Selskapet kan vise til stor vekst etter en omprofilering som startet i januar 2016, samt en teknologisk overhaling og innføring av en ny proprietær handelsplattform, LCG Trader.

LCG har også kunngjort vekst i kundebasen sin, med gjennomsnittlig nyregistrerte og finansierte kontoer som har økt med 15 prosent til 325 per måned. Engasjementet blant firmaets eksisterende kundebase er også under vekst, med totalt antall månedlige aktive kunder som har økt med 2% fra året til 4.141.

Disse tallene er svært oppmuntrende, særlig i forhold til årets noe dårlige handelslandskap, som har vært preget av lav volatilitet og usikkerhet i markedet. LCG har demonstrert en evne til å registrere vekst i mindre ideelle handelsforhold og er nå klar til å konsolidere disse gevinstene ved å ha kontroll over større markedsandel.